Страница 1 из 1

Служение Богу. Сретение.

Добавлено: 15 фев 2016, 16:25
Жасмин
Праздник Сретения Господня, который православная церковь отмечает 15 февраля 2016 года, знаменует собой важное событие не только в жизни христианской Церкви, но и в истории всего человечества.

В этот день в храме Иерусалима было засвидетельствовано, что обещанный Богом Мессия уже пришел в мир, а значит, и Царствие Небесное открылось для человека.

Сретение Господне, в Православной Церкви относится к великим двунадесятым праздникам


Молитвы на Сретение

Молитва на Сретение к Господу Иисусу Христу


Господи Иисусе Христе, Единородный Сыне и Слове Божий,
древле во пророцех Виденный, якоже зерцалом в гаданий,
в последок же дний сих плотию от Пресвятыя Девы Марии нетленно рожденный
и в четыредесятный день сей во Святилище во Сретение всему миру от Тоя,
яко Младенец руконосим, явленный и во объятиях праведнаго Симеона
во спасение всем сущим от Адама носимый!

Коль преславно и пресветло Твое на руку Богоматери во храм Господень принесение
и от святаго старца Божественное сретение Твое!
Днесь небеса веселятся и радуется земля, яко видена быша шествия Твоя, Боже,
шествия Бога нашего Царя, Иже во Святем.
Древле Моисей восходит видети славу Твою, но не возможе увидити Лица Твоего,
зане явил еси ему точию задняя Своя.

В пресветлый же день сей Сретения Твоего Ты явил еси Себе человеком во святилище,
сияя неизреченным Светом Божества, да вкупе с Симеоном видят Тя лицем к лицу и руками
да осяжут Тя, и восприемши во объятия своя, да познают Ти Бога во плоти пришедша.

Сего ради прославляем неизреченное снисхождение и велие человеколюбие Твое,
яко пришествием Твоим даровал еси ныне небесную радость падшему древле роду человечу:
Ты бо праведным судом Своим изгнал еси прародители наши из рая сладости в мир сей,
ныне же помиловал еси нас и паки отверзл нам райския обители и обратил еси плач наш на радость,
да падший Адам к тому уже да не стыдится Тебе за преслушание и да не будет скрыватися Лица Твоего,
Тобою призываемый, яко Ты пришел еси ныне, да возьмеши на Себе грех его,
да омыеши его Своею Кровию и да облечеши его нага суща в ризу спасения и одежду веселия
и украсиши его, яко невесту красотою.

Нам же всем Божественное Твое Сретение воспоминающим,
сподоби с мудрыми девами изыти на Сретение Твое, Небесному Жениху нашему,
с горящими светильниками веры, любви и чистоты,
да улицезрим очами веры Божественное Лице Твое,
да восприимем Тя в душевныя объятия своя,
и да понесем Тя в сердце своем во вся дни Живота своего,
да будеши нам в Бога и мы в людие Твои.

В последний же и Страшный день Пришествия Твоего,
егда вси святии изыдут на последнее и великое Сретение Твое на воздусе,
сподоби и нам усрети Тя, да тако всегда с Господом будем.

Слава Милосердию Твоему, Слава Царствию Твоему, Слава смотрению Твоему,
Едине Человеколюбче, яко Твое есть Царство, и Сила, и Слава
со Безначальным Твоим Отцем и Пресвятым и Благим и Животворящим Твоим Духом
ныне и присно, и во веки веков. Аминь.



phpBB [media]


Н. А. Куконина



Сретение Господне



Несет Пречистая в храм Божий
В объятьях сердца Своего,
Того, Кто всех богатств дороже -
Творца и Сына Своего!


Несет Пречистая в смиренье
В Своих объятиях Творца,
Чтоб получил благословенье
Он от Небесного Отца!


Грядет Пречистая, чтоб миру
Спасенье от грехов вручить,
Чтоб род людей убогих, сирых
Навеки с Богом обручить.


Навстречу Господу выходит
Блаженный старец Симеон,
К Младенцу очи он возводит -
Создателя в Нем видит он!


Он взял Его в свои объятья,
В любви прижал к груди своей:
"Пришел сюда, чтобы узнать я,
В Тебе спасение людей.


Меня Ты ныне отпускаешь,
Владыко, волею Своей,
В Себе спасенье предрекаешь
Ты для Израиля людей.


Ты будешь, Господи, предметом
Для споров множества людей
И просветишь Ты многих светом
Великой истины Своей!


Ты же, Пречистая, узнаешь
Души израненной томленья,
Но род людской Ты не оставишь,
Его спасая от паденья!"

***

Иосиф Бродский


март 1972

БИБЛИЯ И РУССКАЯ ЛИТЕРАТУРА (ХРЕСТОМАТИЯ)

Под редакцией М. Г. Качурина

"КАРАВЕЛЛА" САНКТ-ПЕТЕРБУРГ, 1995

Сретение Господне



Жизнь состоит из встреч и ожиданий,

Из явных и сокрытых знаний...

О важности одной из встреч

Ведем, мой друг, с тобою речь...




В Египет, царство Птолемея,

Из Греции и Иудеи

Созвали семьдесят мужей-

Посланий древних толмачей.


И были среди них поэты...

Придумал царь им предложить

Писанья Ветхого Завета

На греческий переложить...


Средь переводчиков отменных

Был мудрый книжник Симеон.

Меж всех собратьев безыменных

Лишь он потомками почтен.


Переводя и изучая

Пророка древнего Исайю,

Смущен он был стихом одним:

«У Девы народится Сын».


Уже тогда евреи знали:

Не за горами чудный свет-

Мессия и Его Завет!

И три столетья отделяли

(Наверно тоже неспроста)

Их от Рождения Христа.


И Симеон не сомневался:

«Грядет в пророчестве Господь,

Но... дева не рождает плоть,

Исайя, видно, ошибался.

Его поправить не вина:

Подарит сыну жизнь жена».

И в тот же миг он содрогнулся!

Сияньем ярким ослеплен,

На миг решил, что видит сон,

Но над папирусом очнулся,

Узревши Ангела. А тот

Ему пророчество речет:


«Все правильно писал Исайя-

У Девы народится Сын,

И будешь жить ты, ожидая,

С Ним встречи в храме в день один.

Когда возьмешь Дитя на руки,

Ты все Его провидишь муки,

И юной Деве проречешь,

А до тех пор ты не умрешь».


И вот пошли тянуться годы.

Смиренный старец Встречи ждет,

Слова Посланца бережет,

Не подлежа суду природы...


Предсказанное совершилось!

Взошла Звезда-Любовь жива,

Чрез Деву Слово воплотилось.

И эта Встреча возвестила:

Правдивы вещие слова.


И мы стремимся к Встрече с Богом-

Стремимся, словно Симеон.

А праздник Сретенья - дорога

Туда, где нас встречает Он

***

Сретение


Анне Ахматовой


Когда она в церковь впервые внесла
Дитя, находились внутри из числа
людей, находившихся там постоянно,
Святой Симеон и пророчица Анна.


И старец воспринял младенца из рук
Марии; и три человека вокруг
Младенца стояли, как зыбкая рама,
в то утро, затеряны в сумраке храма.


Тот храм обступал их, как замерший лес.
От взглядов людей и от взора небес
вершины скрывали, сумев распластаться,
в то утро Марию, пророчицу, старца.


И только на темя случайным лучом
свет падал Младенцу; но Он ни о чем
не ведал еще и посапывал сонно,
покоясь на крепких руках Симеона.


А было поведано старцу сему
о том, что увидит он смертную тьму
не прежде, чем Сына увидит Господня.

Свершилось. И старец промолвил: «Сегодня,

реченное некогда слово храня,
Ты с миром. Господь, отпускаешь меня,
затем что глаза мои видели это
дитя: Он — Твое продолженье и света

источник для идолов чтящих племен,
и слава Израиля в Нем». — Симеон
умолкнул. Их всех тишина обступила.

Лишь эхо тех слов, задевая стропила,

кружилось какое-то время спустя
над их головами, слегка шелестя
под сводами храма, как некая птица,
что в силах взлететь, но не в силах спуститься.



И странно им было. Была тишина
не менее странной, чем речь. Смущена,
Мария молчала. «Слова-то какие...»
И старец сказал, повернувшись к Марии:


«В лежащем сейчас на раменах твоих
паденье одних, возвышенье других,
предмет пререканий и повод к раздорам.
И тем же оружьем, Мария, которым

терзаема плоть Его будет. Твоя
душа будет ранена. Рана сия
даст видеть Тебе, что сокрыто глубоко
в сердцах человеков, как некое око».


Он кончил и двинулся к выходу. Вслед
Мария, сутулясь, и тяжестью лет
согбенная Анна безмолвно глядели.
Он шел, уменьшаясь в значенье и в теле


для двух этих женщин под сенью колонн.
Почти подгоняем их взглядами, он
шагал по-застывшему храму пустому
к белевшему смутно дверному проему.


И поступь была стариковски тверда.
Лишь голос пророчицы сзади когда
раздался, он шаг придержал свой немного:
но там не его окликали, а Бога

пророчица славить уже начала.

И дверь приближалась. Одежд и чела
уж ветер коснулся, и в уши упрямо
врывался шум жизни за стенами храма.


Он шел умирать. И не в уличный гул
он, дверь отворивши руками, шагнул,
но в глухонемые владения смерти.

Он шел по пространству, лишенному тверди,

он слышал, что время утратило звук.

И образ Младенца с сияньем вокруг
пушистого темени смертной тропою
душа Симеона несла пред собою

как некий светильник, в ту черную тьму,

в которой дотоле еще никому
дорогу себе озарять не случалось.
Светильник светил, и тропа расширялась.

http://www.liveinternet.ru/users/3561375/post384557888/" onclick="window.open(this.href);return false;

Изображение

АКАФИСТ СРЕТЕНИЮ ГОСПОДНЮ.

Кондак 1
Избраннаго Царя избранная Мати зрится ныне от Вифлеема во Иерусалим грядуща, Богомладенец же Иисус, яко на облаце легце во объятиих Тоя носим бывает. Мы же, недостойнии, сретающе Царя славы и Пресвятую Матерь Деву, с Симеоном-старцем вопием Преблагословенней:
Гряди, Пречистая, Господь с Тобою и Тобою с нами.


Икос 1
Ангел небесных небесные лики, приникше на землю, зрят своего Творца и Владыку, перворожденна всея твари во объятиих Девических от Матери Неискусомужныя, яко Младенца носима и ко храму во Иерусалим грядуща, и радующеся поют Тому и Царице Деве хвалу праздничную:
Гряди, Царю неба и земли, во град Великаго Царя, Сион святый.
Гряди, Превышний Боже, от горних высот в рукотворенный храм земный.
Гряди, Единородный Сыне Божий, вселитися с человеки на земли.
Гряди, Непорочный Агнче Божий, принестися ко Господу, живущему на небеси.
Гряди, Чистая Голубице, Святаго Духа Безмужная Невесто.
Гряди, Нескверная Агнице, Агнца Христа Нетленная Мати.
Гряди, Богоизбранная Отроковице, Бога Отца превожделенная Дщи.
Гряди, Небесная Царице, всему миру Благая Владычице.
Гряди, Пречистая, Господь с Тобою и Тобою с нами.


Кондак 2
Видящи Пресвятая Дева Себе в чистоте по Рождестве Христове Сущую и не требующую очищения, зане Христос пройде от Нея, якоже луча солнечная кристалл проходит, не повредив девственныя чистоты Пречистыя Матере Своея. Обаче смиренна сущи, не гордяшеся о нетленной чистоте Своей, и егда исполнишася дние очищения Ея законнаго, воставши со святым Иосифом Обручником от Вифлеема, вознесоста Божественна Младенца, да поставят Его пред Господом во Иерусалиме, с радостию поюще Ему: Аллилуиа.


Икос 2
Разумев Тя издалеча, Дево, Бога носящую воплощенна на руку Твоею, Исаия предвозвести: Се Господь седит на облаце легце. Ты же, о Богомати, во Иерусалим идущи и Божественнаго Младенца во объятиих носящи, помышляше, како Матерь содеяся и Дева пребысть. Обаче ведуще, яко паче естества рождение сие бысть, со трепетом глаголаше в Себе: «Како возыменую Тя, Сыне Мой? Аще нареку Тя Человека, вем, яко превыше человека еси, девство Мое соблюдый нетленно, яко Божествено есть зачатие Твое: Аще нареку Тя Бога, вижду Тя во всем подобна человеку, кроме греха. Сего ради проповедую Тя совершенна Бога и совершенна Человека суща». Мы же, сретающе пришествие Тоя, Чистую чисто почтим, глаголюще тако:
Гряди, Чистая Дево, Чистаго Бога чисто родившая.
Гряди, Безмужная Мати Еммануилова, брака не познавшая.
Гряди, честнейшая Херувим, Еяже чистоте Гавриил удивися.
Гряди, славнейшая без сравнения Серафим, Ейже все естество Ангельское поклонися.
Гряди, земле ненасеянная, яже израсти нам клас живота.
Гряди, купино неопалимая, юже в Рождестве не опали огнь Божества.
Гряди, вместилище невместимое, на Негоже шестокрилатии и многоочитии взирати не могут.
Гряди, Престоле огнезрачный, егоже земнороднии по достоянию восхвалити недоумеют.
Гряди, Пречистая, Господь с Тобою и Тобою с нами.


Кондак 3
Силою Божественною управляема, прииде Пресвятая Дева во святый град Иерусалим, яко светоносный день, Солнце Правды Христа всему миру возсиявающи. Сия бо яве явися Престол Херувимский, зело высоко славою девственною превознесен, Та бо на руку Своею носит Царя славы, Емуже незримо предстоят шестокрилатии Серафими, со всеми Небесными Силами вопиюще: Аллилуиа.


Икос 3
Имущи богоприятную Дева утробу, востече ко храму, держащи на руку Своею Богомладенца Христа, и приклонив колена Своя пред Господом, с веселием и благоговением глагола: «О Превечный Отче, се — Сын Твой, Егоже послал еси воплотитися от Мене спасения ради человеческаго. Се — Плод утробы Моея, Духом Твоим Святым во Мне зачатый и неизреченно произшедый. Се — Первенец Мой. Приими воплощенное от Мене Твое Слово, приими Твоего от Мене Сына, Егоже Тебе приношу, да Того Плотию и Кровию, от Мене приятою, искупиши род человечь». Мы же сему тайному молению Твоему, Пречистая, внемлюще, вопием Сыну Твоему и Богу нашему тако:
Гряди, Пресладкий Иисусе, яко дождь с небесе на Чистую Землю кротко и тихо снисшедый.
Гряди, Сладчайший Животе, яко капля, каплющая на землю, в воплощении незримо Себе явивый.
Гряди, Всемилостивый Спасе, взыскати и спасти погибшия пришедый.
Гряди, Пастырю Предобрый, заблуждшия овцы понести на Себе восхотевый.
Гряди, Врачу безнадежных, немощи и болезни наши на Себе носити изволивый.
Гряди, Агнче Божий, грехи всего мира взяти на Себе возжелавый.
Гряди, Господи славы, на облаце легце носимый, прелести тьму отгнати имевый.
Гряди, Царю мира, на престол Давидов пришедый, царство не от мира сего являяй.
Гряди, Пречистая, Господь с Тобою и Тобою с нами.


Кондак 4
Бурю внутрь имеяй помышлений сумнительных, великий архиерей Божий Захария смутися, зря Пресвятую Деву со Отрочатем, на месте нечистых жен пред дверьми храма ставшую и законнаго очищения просити пришедшую, ведуще бо Ю во Святая Святых воспитанную и уразуме духом, яко сия Матерь и по Рождестве есть Дева Чистая. Сего ради постави Ю на месте девиц, идеже женам, имущим мужа, стояти не подобаше, и сретающе Ю, со страхом и радостию воспе явльшемуся Богу: Аллилуиа.


Икос 4
Слыша Захария дивныя пред Богом глаголы Твоя, Пречистая, и видев, яко хощеши возложити возлюбленное Чадо Свое на руце его, яко архиерея Божия, аки в руце Самому Богу влагающи, и яко вкупе принесла еси Богу жертву нищих, по реченному в законе, два птенца голубиныя, умилися сердцем и с верою и страхом Божиим прият Богомладенца, и яко законну Творцу и Богу, изрече Ему тако:
Гряди, Ветхий деньми, древле на Синае Моисеем закон даровавый.
Гряди, Отроча Младо, ныне закон исполнити хотяй, ко храму пришедый.
Гряди, Престол имеяй небо, земный храм небесною славою исполнити восхотевый.
Гряди, воплотивыйся от Девы, человеческое естество обожити возжелавый.
Гряди, даже до рабия образа низшедый, да нас, рабов греха, в рабы правды Божией сотвориши.
Гряди, Сияние сый Ипостаси Отчия, да нас чадами Божиими Отца Небеснаго явиши.
Гряди, закона Исполнителю, птенцы голубины Богу принесый, да мы паче голубиц чистых на небеса возлетим.
Гряди, милости Подателю, милости, а не жертвы восхотевый, да и мы с елеем милования Тебе усрящем.
Гряди, Пречистая, Господь с Тобою и Тобою с нами.


Кондак 5
Богосветлая звезда возсия, егда прииде Духом в храм святый старец Симеон. Той, юношествуя духом, престарел же телом, праведен бе и благочестив, верою живя, чая Утехи Израилевы, обещано бо бе ему Духом Святым не видети смерти, дондеже не увидит Христа Господня, во плоти пришедша. Той, воззрев на Пречистую Деву и на держимое Ею Отроча, виде благодать Божию и, познав Духом, яко Сей есть ожидаемый Мессия, приступи к Нему со тщанием, и воздав Богу благодарение велие, со страхом Божиим и с радостию сердечною воспе Ему: Аллилуиа.


Икос 5
Видев старец Симеон на руку Девичу Создавшаго человеки и Владыку разумев Его, аще и яко Младенец виден бысть, весь исполнися радости неизреченныя, и, себе забыв, глаголет весело: «Тебе желаю, Боже отцев и Господи милости, на Тя взираю, объемлющаго вся Словом Своим, Тебе сретаю, владычествующаго жизнию и смертию, Тебе чаю, соединившаго небо и землю, Тебе алкаю, мертвыя воскрешающаго, Тебе жаждаю, страждущия утешающаго, и Тебе вопию сице:
Гряди, всеми пророки чаемый, посетити нас Твоим спасением.
Гряди, всеми языки желаемый, просветити нас Твоим откровением.
Гряди, от юга пришедый Искупителю наш, да избавиши Адама и Еву от греха и клятвы древния.
Гряди, на земли явивыйся, Спасителю наш, да с человеки поживеши и изведеши я из тьмы и сени смертныя.
Гряди, Просветителю наш, благовестити лето Господне благоприятно.
Гряди, Свободителю наш, отпустити сокрушенныя сердцем во отраду.
Гряди, Пастырю и Учителю, проповедати плененным отпущение и слепым прозрение.
Гряди, Творче и Владыко, возвестити нищим спасение и всем человеком прощение.
Гряди, Пречистая, Господь с Тобою и Тобою с нами».


Кондак 6
Проповедник дивный пришествия Христова явися Богоносец Симеон, егда паче исполняяся Духа, первый от человек позна Творца своего, во плоти пришедша, и первый исповеда Того Божество, вопиюще Ему, яко от лица всех живущих на земли: «Тебе покланяемся, яко Ты еси Бог наш; Тебе молимся, яко Ты еси храм наш; Тебе служим, яко Ты еси закона Творец. Ты еси Бог Первый и несть инаго Бога паче Тебе, и инаго Сына, Единосущна Отцу. Тобою живем, и движемся, и есмы. Ты красен еси паче всех сынов человеческих, яко Бог и Человек». Сего ради веселися ныне, небо, яко помилова Бог люди Своя, и ликуйте, основания земли и сущия во аде, яко явися ныне мертвым Воскресение, увидех бо ныне Спасителя мира, вопиюще Ему: Аллилуиа.


Икос 6
Возсия всему миру просвещение Истины, егда Пресвятая Дева подаде старцу Симеону пречистыма рукама Своима Божественнаго Младенца, яко Угль Животворящ таинственно от жертвенника Божия, глаголюще: «Приими, честный старче, Господа твоего, приими Сокровище неисчерпаемое и Силу непостижимую. Обыми Нетление и обновися, и просветися от Солнца Правды. Не опаляет бо огнь благодати Господа Моего, но паче просвещает, Той бо очистит грехи твоя и вся беззакония твоя очистит, да будеши начаток очищения всего мира и тако совлечеши вся ветхая и во вся новая да облечешися». Сему милостивому вещанию Пречистыя внемлюще, возопием Ей таковая:
Гряди, небесною чистотою сияющая Девице, Свет Невечерний нам просиявшая.
Гряди, пречудная мира горняго Царице, в горния обители нас возводящая.
Гряди, купино таинственная, еюже огнь Божества от горних высот всему миру возжеся.
Гряди, светоносный облаче, имже Богомладенец Христос во спасение всем принесеся.
Гряди, огненный Престоле Невидимаго Царя.
Гряди, небесный кивоте, вместивый Христа.
Гряди, Пресвятаго Духа Святейшая Палато.
Гряди, Безсмертнаго Царя Нескверная Невесто.
Гряди, Пречистая, Господь с Тобою и Тобою с нами.


Кондак 7
Хотяй святый старец Симеон новое очищение получити, якоже древле Исаия, поклонися Пречистей Богоматери, прикоснуся Божественным стопам Ея, глаголюще: «Огнь носиши, Чистая, боюся объяти Младенца, миром владычествующа. Ты бо, яко крилами ангельскими, рукама просвещаеши мя, подавши Егоже Херувими крилами носити трепещут». Сего Симеон, прострый руце, прият в честныя объятия своя, и с радостию возопи: Аллилуиа.


Икос 7
Новое и преславное чудо совершися днесь: Симеон-старец приемлет тленныма рукама Творца, создавшаго человека, да Бог с человеки поживет и человека небесна сотворит. Прием же Желаемаго и видев обещаний сбытие, той, якоже зрелая пшеница, просяше о разрешении телеснем, и якоже лебедь белый, сединами украшенный, на закате жития своего весело возопи: «Видеста очи мои спасение Твое, еже от века таинство сокровенное. Темже ныне отпусти мя, Владыко, раба Твоего, по глаголу Твоему с миром от соуза сея плоти к чудному и нестареемому животу, да, отходя от здешних, радостную весть принесу отцем моим о Твоем в мир пришествий». Сего ради вопием Ти:
Гряди, Иисусе, жизни Подателю, жизнь и воскресение всем верным Твоим даровати.
Гряди, Владыко, смерти Низложителю, от вечныя смерти люди Твоя свободити.
Гряди, Безсмертный Царю, от тьмы и сени смертныя вечные узники разрешити.
Гряди, Сладчайший Животе, врата райския к чудному животу паки Адаму отверсти.
Гряди, желаемый Женише, яко желает и скончавается душа моя во дворы Господни.
Гряди, Превожделенный Свете, яко обрете сердце мое во юдоли плача храмину о Бозе Живе.
Гряди, Предвечный Боже, яко близ боящихся Тебе спасение Твое.
Гряди, Всещедрый Спасе, яко мир мног любящим Тя принесе Слово Твое.
Гряди, Пречистая, Господь с Тобою и Тобою с нами.


Кондак 8
Странные глаголы дивнаго старца о Отрочати слышавше, Иосиф и Пречистая Дева чудяхуся о глаголемых о Нем: видеста бо Симеона, к Младенцу вещающа, но не яко к Младенцу, но яко к Ветхому деньми и к Богу молящагося, живота и смерти власть имущему и могущему абие ко иной жизни отпустити того, и слагающе вся глаголы сия в сердце своем, благодарственно возопиша Богу: Аллилуиа.


Икос 8
Весь быв в Бозе, святый старец Симеон, исполнися духа пророческаго и многая изрече о Божественном Младенце, яко даже до ада приидет и плененным подаст всем оставление и слепым прозрение и яко и немым глаголати. И обращаяся к Марии, Матери Его, провозгласи Ей: «Се лежит Сей на падение непокоривым и на востание верным многим во Израиле, и в знамение пререкаемое. И Тебе Самой, о Безсмертная Мати, душу пройдет оружие печали, егда узриши Сына Твоего на Кресте пригвожденна, да открыются помышления многих сердец во спасение от грех их». Сему предречению внемлюще, вопием Пречистей тако:
Гряди, Мати и Дево, в девственнем Рождестве Твоем болезней матерних избегшая.
Гряди, Агнца и Пастыря Мати, у Креста Сына Твоего болезни Сердечныя понести имущая.
Гряди, Радосте наша, приобщитися страстем Христовым, да в явлении славы Его с Ним возрадуешися.
Гряди, в печалех утешение, искуситися, яко злато в горниле, да и Сама искушаемым помощи возможеши.
Гряди, Обрадованная, печаль родившую женам Еву возвеселити имущая.
Гряди, Препрославленная, весь мир скорбьми Своими от скорбей свободити хотящая.
Гряди, честнейшая всея твари Дево, всю видимую тварь Рождеством Своим обновившая.
Гряди, Святейшая святых всем Мати, Ангелы и человеки во Сретении Твоем объединившая.
Гряди, Пречистая, Господь с Тобою и Тобою с нами.


Кондак 9
В сякое естество Ангельское удивися великому Бога нашего к человеком нисшествию, глаголюще: «Чудная зрим ныне и преславная, непостижимая и несказанная: Адама бо Создавый во объятиих старчих вмещается. Полны концы мира благости Его, полна вся тварь хваления Его, полно все человечество снисхождения Его. Небесная, земная и преисподняя полны суть благоутробия Его, полны милости Его, полны щедрот, полны даров, полны благодеяния Его. Исполнь небо и земля славы Его!» Сего ради, вси языцы, восплещите руками, поюще Ему: Аллилуиа.


Икос 9
Вития божественный Боговидец Симеон, аще и много изрече, хваляще и благодаряще Пренепорочную Матерь Божию, рождшую миру Бога и Человека, Спаса душ наших, обаче не возможе благохвалити по достоянию, Юже и премирные умы недоумевают воспевати, обаче любовию побеждаемый, величаше Ю, глаголюще: «Святейшее и дивное жилище Божие, Ты еси начало, средина и конец нашего праздника. Ты Возсияла еси Свет Солнца, Ты отверзла еси источник человеколюбия Сына Твоего. Память Твоя превыше всякаго слова и величие Твое, превосходит немощь нашу. Молю Тя: непрестанно памятуй нас, хвалящих Тя и в восторзе духовном вопиющих Тебе сице:
Гряди, вечно нескончаемая Радосте наша, Радость Христа всему миру явившая.
Гряди, присно ублажаемая Сладосте наша, Огнь Божества рукама неопально держащая.
Гряди, Заре присносиятельная, от ветхаго мира новою благодатию храм просветившая.
Гряди, Свеще неугасающая, во Сретение Твое души верных Светом Христовым осиявшая.
Гряди, Огнь Небесный рукама носившая, да Тобою святыня и красота во Святилищи возгорится.
Гряди, Свет Невечерний нетленно, яко Приснодева, родившая, да Тобою спасение всем концем земли возвестится.
Гряди, одушевленный Кивоте Божий, яко Тобою новая благодать спасительная всему миру явися.
Гряди, Скиние Божия с человеки, яко Тобою Бог богов в Сионе над всеми людьми воцарися.
Гряди, Пречистая, Господь с Тобою и Тобою с нами».


Кондак 10
Спасения проповедница явися богодухновенная Анна, пророчеством сияющая и в законе непорочная: не отхождаше бо от храма Господня день и нощь, в молитвах и посте Богу служащи. Та, исшедши с праведным Симеоном во сретение Богомладенцу Христу, провещаше страшная, исповедующе Его Творца небу и земли. И объемши Того, приложи уста своя ко устом Его, и вселися Дух во устех ея и возопи: «Ты еси Бог и Сын Человечь, Сын царствия и уничижения. Ты слышиши и безмолвствуеши, видиши и невидим еси, всеведущ и сокровен». И та многая пророчески изрече о принесенном Младенце всем чающим избавления во Иерусалиме, Богородицу же проповедающе, величаше. О дщи Фануилева, прииди и стани с нами, вопиюще Богу: Аллилуиа.


Икос 10
Царю Превечный и Слове Божий! Ты плотию ныне всему миру явился еси во храме, от Девы Матери, яко Младенец руконосим, да с человеки поживеши и всем сущим от Адама да возвестиши спасение. Древняя ныне вся мимоидоша и се быша вся нова. Правда Твоя с небесе приниче, и милость Твою послал еси нам, и благодать Твоя воцарися на земли, яко пришел еси взыскати и спасти погибшия. Сего ради никогоже отвергаеши, никогоже отвращаешися, якоже древле Озы, иже прикоснуся к Кивоту Завета Твоего и поражен бысть смертию. Ныне же блудница припаде к Тебе и уцеломудрися, кровоточивая прикоснуся Тебе и очистися, мытари и грешницы возлежат с Тобою и в други Твоя приемлются, яко вся труждающияся и обремененныя призвал еси к Себе. Сего ради с радостию сретаем пришествие Твое, вопиюще тако:
Гряди, о Христе, всех Царю, и востани на сретение наше.
Гряди, Иисусе, душ наших Врачу, и изыди на помощь и спасение наше.
Гряди, Пастырю наш Добрый, на взыскание пришедый заблуждшаго овчате, взыщи и нас, заблуждших.
Гряди, Утешителю Благий, погибшую драхму взыскавый и обретый, обрящи души людей погибших.
Гряди, Всещедре и Человеколюбче, и приими нас во Отеческия объятия Своя.
Гряди, Всемилостиве и Благоутробне, всели нас в райския обители Твоя.
Гряди, Утешителю скорбящих, защити и управи нас, в мори житейския суеты плывущих.
Гряди, Спасителю заблуждших, спаси и воздвигни нас, в бездне греха утопающих.
Гряди, Пречистая, Господь с Тобою и Тобою с нами.


Кондак 11
Пение всеумиленное приношаху о явлении Твоем, Христе, Богоносец Симеон и праведная Анна, духом пламенеюще, усты же радостно проповедающе Твое в мир пришествие всем чающим избавления. Книжницы же и фарисеи, слышаще таковая о Отрочати свидетельства, негодоваху, наипаче же осуждаху, аки явнаго законнопреступника Захарию, яко Матерь на месте девическом постави, чесо ради вскоре убиша его между жертвенником и алтарем. Богомладенец же Христос отнесен бысть от злобы Иродовой во Египет, да будет тамо в знамение вечное и да ведом будет Господь египтяном и да сотворят тамо жертву и дар, поюще Ему: Аллилуиа.


Икос 11
Свет во откровение языков, был еси, Солнце Правды, Христе, на облаце легце носим, якоже Симеон днесь пророчески провозгласи, да явиши начало новыя благодати, начен от Египта и даже до последних земли, яко Ты еси Источник живота и Свет человеков, да свет во тьме светится, и тьма Его не объят. Сею зарею Божества Твоего просвети и нашу душевную тьму, да вси, возжегши в сердце добродетелей свещи, с Симеоном и Анною, яко свещеносцы новии, с любовию усрящем Тя, вопиюще Тебе и Пречистей Матери Твоей сице:
Гряди, Иисусе, Свете мира, да во светлости святых Твоих нас просветиши.
Гряди, Христе Спасе, во свете живый непреступнем, да во свете Лица Твоего нас обожиши.
Гряди, Солнце Правды, яко да возсияет во днех Твоих правда и мир на земли.
Гряди, Свете Святый, яко да приидет в сердца наша огнь любве и веры с небесе.
Гряди, Небесный Царю, яко да благословенно и пресветло будет пришествие Твое.
Гряди, Творче и Владыко, яко да с горящими светильники чистоты изыдем во сретение Твое.
Гряди, Тихий и Невечерний Свете, да в тихости и безмолвии поживем вся дни живота своего.
Гряди, Единородный Сыне Божий и Слове, да с трепетом и в радости совершим спасение Твое.
Гряди, Пречистая, Господь с Тобою и Тобою с нами.


Кондак 12
Благодать новая исполнь днесь ветхий храм законный, егда пришел еси в онь, Христе, яко Младенец руконосим, да исполнится Аггея, пророка Твоего, предречение: «Приидет Желаемый всеми языки и исполню храм сей славою, зане велия будет слава храма сего последняго, паче перваго и на месте сем дам мир». Сего ради да украсится неизреченною Божества Твоего зарею и наша Церковь новая, готовящаяся Тя светло, яко Жениха, прияти, и наша душевныя руки просвети, да якоже Симеон прострем я в чистоте на сретение Твое, с веселием вопиюще Тебе: Аллилуиа.


Икос 12
Поюще, о Богомати, во храм Господень с Божественным Младенцем на сретение всему миру пришествие Твое, восхваляем неизреченную паче Ангел девственную Чистоту Твою, покланяемся возсиявшему от Тебе Солнцу Правды Христу, с Симеоном усрящем Его и приимем во объятия своя. С Анною исповедуем Божество Его, со Иосифом принесем Ему в дар, яко два птенца голубина, нашу душу и тело, и яко с мудрыми девами светильники душ наших светло украсим и горящия свещи Истинному Свету Христу, явльшемуся во откровение мира, принесем, и исплетше днесь песни, якоже цвети, принесем Тебе, яко венец благодарения сицевыя похвалы:
Гряди, Благодатная Богородице Дево, да под кровом девства Своего нас в девстве и чистоте сохраниши.
Гряди, светоносная Владычня Палато, да благодатию Своею нас дом Духа Святаго сотвориши.
Гряди, паче утра светлейшая Дево, да и нас сыны дне до конца жития соблюдеши.
Гряди, Солнце носящая Мати Света, да и нас светом благодати Твоея просветиши.
Гряди, великаго таинства Святая Служительнице, да и нас Сыну Твоему и Богу свято служити научиши.
Гряди, всему миру Благая Помощнице, да и нас от мира, плоти и диавола невредимо защитиши.
Гряди, о Девице Марие, да просветиши наши души, помраченныя страстьми.
Гряди, о дивная Отроковице, да сохраниши люди Твоя, ослепленныя грехми.
Гряди, Пречистая, Господь с Тобою и Тобою с нами.


Кондак 13
О Всепетая Мати и Дево, принесшая во Святилище всех святых Святейшее Слово во сретение наше и спасение миру, праздничное приемши сие приношение наше, покрый и соблюди нас от всякия нужды и печали и избави нас от всякия греховныя вражия сети. Ты же, яко дверь Божества нетленно бывшая, отверзи всем спастися желающим врата небесная, да избавльшеся Тобою от вечныя муки, воспоем во Сретение Господне на воздусе: Аллилуиа.

Этот кондак читается трижды. Затем икос 1-й: «Ангел небесных...» и кондак 1-й: «Избраннаго Царя...»

Молитвы Сретению Господню:

Молитва первая ко Господу Иисусу Христу
Господи Иисусе Христе, Единородный Сыне и Слове Божий, древле во пророцех Виденный, якоже зерцалом в гадании, в последок же дний сих плотию от Пресвятыя Девы Марии нетленно рожденный и в четыредесятный день сей во Святилище во Сретение всему миру от Тоя, яко Младенец руконосим, явленный и во объятиях праведнаго Симеона во спасение всем сущим от Адама носимый! Коль преславно и пресветло Твое на руку Богоматери во храм Господень принесение и от святаго старца Божественное сретение Твое! Днесь небеса веселятся и радуется земля, яко видена быша шествия Твоя, Боже, шествия Бога нашего Царя, Иже во Святем. Древле Моисей восходит видети славу Твою, но не возможе увидити Лица Твоего, зане явил еси ему точию задняя Своя. В пресветлый же день сей Сретения Твоего Ты явил еси Себе человеком во святилище, сияя неизреченным Светом Божества, да вкупе с Симеоном видят Тя лицем к лицу и руками да осяжут Тя, и восприемши во объятия своя, да познают Ти Бога во плоти пришедша. Сего ради прославляем неизреченное снисхождение и велие человеколюбие Твое, яко пришествием Твоим даровал еси ныне небесную радость падшему древле роду человечу: Ты бо праведным судом Своим изгнал еси прародители наши из рая сладости в мир сей, ныне же помиловал еси нас и паки отверзл нам райския обители и обратил еси плач наш на радость, да падший Адам к тому уже да не стыдится Тебе за преслушание и да не будет скрыватися Лица Твоего, Тобою призываемый, яко Ты пришел еси ныне, да возьмеши на Себе грех его, да омыеши его Своею Кровию и да облечеши его нага суща в ризу спасения и одежду веселия и украсиши его, яко невесту красотою. Нам же всем Божественное Твое Сретение воспоминающим, сподоби с мудрыми девами изыти на Сретение Твое, Небесному Жениху нашему, с горящими светильниками веры, любви и чистоты, да улицезрим очами веры Божественное Лице Твое, да восприимем Тя в душевныя объятия своя, и да понесем Тя в сердце своем во вся дни живота своего, да будеши нам в Бога и мы в людие Твои. В последний же и Страшный день Пришествия Твоего, егда вси святии изыдут на последнее и великое Сретение Твое на воздусе, сподоби и нам усрети Тя, да тако всегда с Господом будем. Слава Милосердию Твоему, Слава Царствию Твоему, Слава смотрению Твоему, Едине Человеколюбче, яко Твое есть Царство, и Сила, и Слава со Безначальным Твоим Отцем и Пресвятым и Благим и Животворящим Твоим Духом ныне и присно, и во веки веков. Аминь.


Молитва иная ко Пресвятой Богородице
О, Пресвятая, Небесною чистотою Сияющия Дево, Кроткая голубице, Нескверная Агнице, миру Благая Помощнице, Мати Христа Бога нашего! Ты еси начало, средина и конец нынешния радости нашея, яко из Тебе возсия Солнце Правды Христос Бог наш и Того принесла еси на святых объятиях Своих в четыредесятный день сей во Святилище на сретение наше и на радость и спасение всему миру. Сего ради и ублажаем и прославляем Тя, яко Ты еси Скиние Бога с человеки Богословом Предзримая, Еюже Бог вселися с нами, да мы людие Его будем! Ты еси Дверь Небесная Иезекиилем Предреченная, Еюже отверзошася паки нам входы в райския обители. Ты еси Лествице Высокая, Иаковом Предвидимая, Еюже сниде Бог на землю и Мосте, преводяй сущия от земли на небо. Темже молим Тя, взирающе, яко пошла еси во Святилище, носящи Огнь Небесный рукама Своима Бога, Благодатная. Огнем молитвы Твоея попали огнь страстей наших, да избавимся вечнаго огня геенскаго. Во Святилище пришла еси очищения ради законного, очищения не требующая, яко Дева Чистая и сим научи нас како подобает нам хранити себе в целомудрии и чистоте и с каковым смирением подобает нам провождати подвиг девства, памятуя, како Ты, превыше Херувим Сущая, стала еси на месте нечистых жен. Ты, о, Мати Пресвятая, Сама сущи Боговместимый храм Божий принесла еси в церковь законную Превожделеннаго сына Твоего, Христа Бога нашего, сподоби и нам паче всего на земли любити храмы Сына Твоего, посещати я во вся дни живота нашего, зрети тамо красоту Господню, яко лучше един день приметатися во дворех Господних, паче неже жити в селениих грешничих. Наипаче же даруй нам, Пречистая, яко же Симеону, неосужденно носити Сына Твоего и Бога нашего в сердечных объятиях своих, егда причастницы будем Пречистаго Тела и Крови Его, и помози нам тогда сугубо хранити себе во святыне и страхе Божиим, да не растлим храм плоти нашея. И тако выну сретающе, о Богомати, Сына Твоего в сердцах и душах наших, да сподобимся молитвами Твоими достигнути и блаженнаго онаго Сретения Господня на воздусе, егда со всеми святыми выну будем славити и воспевати Пресвятое Имя Его со Отцем и Святым Духом и Твое милостивое предстательство ныне и присно и во веки веков. Аминь.


Тропарь Сретению Господню
Тропарь, глас 1: (Предпразднеству)
Небесный лик Небесных Ангел, приник на землю, пришедше зрит яко Младенца, носима к храму, Перворожденна всея твари от Матере Неискусомужныя, предпразднственную убо с нами поют песнь, радующеся.


Тропарь, глас 1:
Радуйся Благодатная Богородице Дево, из Тебе бо возсия Солнце правды Христос Бог наш, просвещаяй сущыя во тьме: веселися и ты, старче праведный, приемый во объятия Свободителя душ наших, дарующаго нам воскресение.


Кондак, глас 1:
Утробу Девичу освятивый рождеством Твоим, и руце Симеоне благословивый, якоже подобаше, предварив, и ныне спасл еси нас Христе Боже: но умири во бранех жительство, и укрепи православныя христианы, ихже возлюбил еси, едине Человеколюбче.


Величание
Величаем Тя, Жизнодавче Христе, и чтем Пречистую Матерь Твою, Еюже по закону ныне принеслся еси в храм.

phpBB [media]